Landslagstrener for LK04 på besøk hos Sola J05 – Sola
Foto: Siri Forgaard

Landslagstrener for LK04 på besøk hos Sola J05

Mandag 15. mars var det flere av våre J2005 spillere som var litt ekstra spente før ukens første treningsøkt. Grunnen til den ekstra spenningen var at på denne treningen skulle U-jentenes landslagstrener (LK04) Kristine Lunde-Borgersen komme – for å observere økta.

Mange av jentene satser seriøst på håndball, og har denne sesongen vist til flere gode resultater i de kampene som de har fått spilt. Da er det en ekstra motivasjon når man får landslagstreneren på besøk.

LK 04 skulle i utgangspunktet hatt samling nå fra 15. – 21. mars, men grunnet korona situasjonen er alle samlinger for yngres landslag avlyst. Borgersen benytter seg derfor av muligheten til å reise rundt til aktuelle klubber for å overvære en trening – og slik få et best mulig overblikk over mulige spillere til U-EM i august.

5. – 15. august skal det spilles U-EM i Podgorica, Montenegro hvor Norge er kommet i gruppe med Ungarn, Slovakia og Portugal.

Som alt annet i denne tiden er det fortsatt usikkert når LK04 får gjennomført neste samling, men de håper på å få gjennomført minimum to i månedene mai – juli før mesterskapet. Kristine Lunde-Borgersen skulle selvsagt helst få gjennomført samlinger allerede nå, men setter stor pris på at hun får muligheten til å komme ut å se på aktuelle spillere i klubbene.

Vi benytter nå sjansen til å besøke et utvalg av de klubbene som befinner seg i kjøreavstand. Jeg fikk med meg Sola J05 når de spilte på Sørlandet tidligere i sesongen, og det blir gøy å få se de nå gjennom en hel treningsøkt her i Åsenhallen.

Linda Næsheim Dahl, trener for jentene sa følgende etter mandagens økt:

Det er veldig stas at Kristine tar turen for å se vårt lag, og at det er jenter født i 2005 – som kan være aktuelle for LK04. Ikke minst gir det et motivasjonsboost for jentene i en sesong der de ikke har fått spille kamper på en stund.