Landslagsstjerna – Sola

Landslagsstjerna

Malin Holta (18) har denne sesongen vært med på fire  juniorlandslagssamlinger på rad. Den 24-25.mars blir hun med på den femte samlingen.

Den sprudlende 18-åringen har vært av og på med landslaget tidligere, og er glad for at hun denne sesongen har vært med sammenhengende.

– Selv om jeg i år har vært med på alle samlingene, føler jeg meg ikke sikker. En må hele tiden prestere for å kunne være med videre, sier Malin.

Samlingene pleier å være fra torsdag til søndag, med to treninger til dagen når de ikke spiller kamp. Malin er blitt en del av gjengen, og synes det er spesielt kjekt å spille kamp.

– Det er veldig lærerikt å spille med og mot de beste spillerne. Vi har det kjekt sammen, og jeg føler etterhvert at jeg begynner å kjenne de andre spillerne, forteller Malin.

Den 24 og 25.mars skal juniorlandslaget spille en cup på østlandet, og i påsken skal de spille kvalifisering til sommerturneringen. De må vinne to av tre kamper for å komme videre til sommeren.

– Jeg håper vi klarer å kvalifisere oss til sommeren, for dette er siste sjansen for meg til å være med på juniorlandslaget, da jeg til høsten er for gammel, sier Malin.

Den strålende jenta forteller at hun selvfølgelig har ambisjoner om å spille på seniorlandslaget til høsten, men at hun må være realistisk. Da det er veldig vanskelig å komme med.

– Jeg vil prøve alt jeg kan for å komme med på landslaget, og hvis jeg klarer det blir det en ekstra bonus, og ikke noe jeg forventer, smiler Malin lurt.

Lagvenninnene på Sola beskriver Malin som vimsete og sprudlende. Hun er alltid glad, og passer godt inn i den sammensveiste og positive gjengen. På fredagens trening kom hun uten sko, men ingen ble sure av den grunn, for hvem kan bli sint på denne sjarmerende jenta. Og i tillegg er hun flink til å spille håndball.

– Vet treneren om at jeg glemte skoene? fniser Malin.

Sola er positive og giret til kampen i morgen, og lover å spille like godt som de gjorde i første omgang mot Byåsen.

– Jeg både gleder og gruer meg, men har god tro på at vi skal klare å vise den samme gløden og aggressiviteten som i første omgang mot Byåsen, sier Malin. Hun løper ut på banen med rungende latter innimellom treningsøkten.