Kvelden da Sola ikke skinte – Sola

Kvelden da Sola ikke skinte

Det var klart for ny hjemmekamp i Åsenhallen onsdag kveld mot ett Aker-lag som desperat var på jakt etter poeng. Hjemmelaget på sin side ønsket å fortsette seiersrekken inn mot ny viktig Europaliga kamp i helgen.

Aker startet kampen best, og spilte seg tidlig i ledelsen. Det var to lag som fulgte hverandre tett ut over i første omgangen, men det var gjestene som var i føringen helt frem til det var spilt 18 minutter. Lene Kristiansen Tveiten kom på gjennombrudd, og det sto 9-8.

De fleste i hallen forventet nok en Sola-seier i dag, og det er vanskelig å sette fingeren på hva grunnen er for at hjemmelaget ikke fikk flyten i eget spill denne onsdagen. Lagene gikk til pause på stillingen 13-13, og det ble klart at siste omgang ble en skikkelig kamp for å sikre seg poengene.

I andre omgang fortsatte Sola å spille seg til gode målsjanser, men dessverre for vår del sto en god Aker-keeper i veien. Bortelaget utnyttet dette, og kom på flere farlige ankomster, som gjorde at de mot slutten av kampen drog i fra. Sola-spillerne fikk ikke grep om kampen, og Aker laget ante muligheten for viktige poeng og fikk ekstra energi.

Kampen endte til slutt 26-30, og for Solas del blir det nå viktig å rette fokus på ny Europaliga-kamp i Ungarn til helgen.
Vår beste spiller ble kåret til Rikke Marie Granlund.