Kvalifisert for Lerøyserien – Sola

Kvalifisert for Lerøyserien

Sola med samarbeidsklubbene Hinna og Staal har klart å kvalifisere seg til den landsdekkende utviklingsarenaen «Lerøyserien» for tredje året på rad.

Gjennom helgens kamper i siste kvalik på hjemmebane i Åsenhallen i ett dobbeltarrangement sammen med Viking HK gikk jentene videre til landsserien bestående av 16 lag.

Serien spilles gjennom sesongen med 5 runder med 3 kamper pr runde.
Les mer om Lerøyserien og alle helgens resultater HER

Vi gratulerer spillere og ledere i alle 3 klubber og ser frem til at spillerne skal ta nye steg i sin utvikling gjennom å møte de beste 17-18 årige spillerne i Norge.

Vi gratulerer også Viking HK som kvalifiserte seg til serien på guttesiden.

Resultatene gjennom helgen ble slik:

Sola – Sarpsborg
12-32

Sola – Flisa
21-21

Sola – Gimletroll
26-17

Sola var det eneste jentelaget i Region SørVest som kvalifiserte seg, mens på guttesiden var det Nærbø og Randesund – i tillegg til nevnte Viking, så regionens håndballinteresserte har mange muligheter gjennom sesongen til å få sett unge seniorspillere som innehar ett veldig høyt nivå.