Kunne feire seier en god time før midnatt – Sola

Kunne feire seier en god time før midnatt

Snøvær og kaos gjorde at store deler av Follos kamp-tropp ble sittende på Gardermoen i mange timer onsdag. 3 timer og ett kvarter etter opprinnelig kampstart kunne dommerne endelig blåse i gang kampen, foran 200 trofaste supportere som ikke lot seg skremme av sen kamp.

Til tross for ikke optimal kamp-oppladning ble starten på oppgjøret målrikt. Lagene fulgte hverandre tett, og når første omgang var halvspilt sto det 7-8 til gjestene. Inn mot pause fikk derimot hjemmelaget litt mer fart i eget spill, og et godt forsvarsarbeid som gav Camilla Herrem og Maja Magnussen muligheter til flere scoringer på kontra.

Til pause sto det 15 – 12, og vi hadde tatt initiativet i kampen.

I andre omgang var det Sola som startet best, og vi takket tidlig for følge i starten på siste omgang. Follo klarte ikke å følge tempoet til hjemmelaget, og luken økte utover i omgangen. Ti minutter før slutt sto det 27-21 på resultattavla, og nå gjaldt det å fullføre skikkelig. En ny tøff kamp i Europaligaen venter for hjemmelaget allerede lørdag, og trenerteamet benyttet kampen til å få rullert på troppen.

En god time før klokken slo midnatt kunne Sola-laget juble for to viktige poeng, og seier 33-27.

Vår beste spiller ble kåret til Camilla Herrem, som ikke virket særlig preget av sen kamp – og endte på totalt 9 scoringer i kampen.