Kristiane forlenger med Sola – Sola

Kristiane forlenger med Sola

I pausen i gårsdagens kamp mot Storhamar fikk de 50 fremmøtte tilskuerne være vitne til en gledelig nyhet på parketten. Daglig leder Svein Gaute Hølestøl kunne signere en forlengelse av kontrakt med vår #17 Kristiane Knutsen.

Kristiane kom til Sola først i 2014, så hun har flere år bak seg i gul og sort drakt. Sesongen 19/20 spilte hun for Follo, før hun sesongen etterpå igjen var tilbake i Åsenhallen. På onsdag re-signerte hun ny avtale, og skal nå spille for Sola i ytterligere to sesonger frem til 2023/2024.

I inneværende sesong har hun foreløpig gått gjennom en lang skadeperiode, men det forventes at hun snart er tilbake igjen for fullt i troppen. Hun blir en viktig brikke i en travel siste halvdel av sesongen, i sin rolle som playmaker og med stor fart og eksplosivitet i eget spill.

Steffen er veldig fornøyd med å få Kristiane med på laget de neste sesongene.

For Sola er det viktig at vi beholder og får kontinuitet på stammen i laget. Vi ønsker å ta nye steg både i Norge og i Europa, og da er det veldig positivt at vi får Kristiane med de neste sesongene.

Steffen Stegavik

Også #17 var fornøyd etter å ha signert med klubben, og gleder seg til å komme tilbake på banen.

Jeg er veldig fornøyd med og nå ha signert for Sola for to nye år. Jeg trives veldig godt i laget, og har tro på videre utvikling. Nå ser jeg frem til å igjen bli med på treninger og kamp for fullt, det er spennende tider for Sola og jeg er glad for at jeg kan være med på reisen fremover.

Kristiane Knutsen