Kombinerer håndball og petroleumsstudier – Sola

Kombinerer håndball og petroleumsstudier

Oppvakte Sola-tilhengere har kanskje fått med seg at laget har fått noen nye spillere denne sesongen. En av dem er Mina Mjærum (19).

Mina har spilt håndball siden hun var seks år gammel, og har fartstid i både SIF og Hinna HK. På videregående gikk hun på Wang Toppidrett, så håndballen har vært en stor del av hverdagen hennes i mange år allerede. Nittenåringen vet godt hva hun liker best med å spille:

– Det må nesten bli å vinne jevne kamper. Når man sliter seg gjennom en kamp, og det til slutt går vår vei, ja da er det ingenting som føles bedre, smiler hun.

Målbevisst

Når Mina ikke er å finne på håndballbanen, sitter hun på skolebenken på Universitetet i Stavanger. Hun er godt i gang med bachelorgraden i Petroleumsteknologi, og planen videre er å ta en mastergrad i Industriell Økonomi. Ungjenta har karriereplanene klare, men hvis hun kan velge mellom håndballen og studiene er hun fast bestemt på hva hun vil velge:

– Jeg vil jo aller helst satse på håndballen, men det er jo greit å ha noe å falle tilbake på dersom det ikke skal la seg gjøre, avslutter hun.

Spillerinfo
Possisjon: Bakspiller, midt
Draktnummer: #21
Fødselsdato: 10.06.93