Knuste Gjøvik HK – Sola

Knuste Gjøvik HK

Søndag kveld var det duket for oppgjør mellom Sola og Gjøvik HK, som begge ligger i bunnsjiktet av tabellen. Sola tok kontroll over kampen fra start, og fikk med seg to viktige poeng videre i serien.

Sola-jentene tok styringen allerede fra start, og lot aldri motstanderen dra forbi. Til pause viste tavla komfortable 18-10 til hjemmelaget. Sola fortsatte 2. omgang der de slapp, og kunne puste lettet ut da stillingen stod 35-24 ved kampslutt.

Med denne seieren i boks har Sola klatret en plass på tabellen, og har fem poeng totalt. Gjøvik HK har vel og merke en mindre spilt kamp enn Sola.

Her kan du lese hva media skrev om kampen:

Sola knuste bunnrival (solabladet.no)

Kampfakta:
Sola – Gjøvik HK 35-24 (18-10)
Dommere: Eskil Braseth og Leif Andre Sundet

Laget: Susann Jøraandstad, Andrea Næss (5), Malin Holta (9), Olaug Iren Lode (2), Kristine Gudbrandsen (3), Zulai Aguirre Alegria (2), Anne Stav, Marianne Klepp Andersen, Therese Neverdahl Nordbø (1), Sunniva Konstanse Selland (4), Heidi Samuelsen (9), Mina Mjærum, Ida Marie Seglem Aasen, Malene Solheim.
Neste kamp spilles søndag 3. februar, mot Levanger i Trønderhallen. Selv om oppgjøret spilles på bortebane kan du fortsatt følge med, enten på TV2 Sumo eller på handball.no