Klart for sesongens første hjemmekamp – Sola

Klart for sesongens første hjemmekamp

Tre måneder har gått siden vi sist kunne ønske publikum velkommen til Åsenhallen for en offisiell kamp. Nå er det endelig klart for sesongens første hjemmekamp, og motstanderen på den andre siden av banen er Byåsen. Ekstra spenning ligger i det faktum at Byåsen har med seg en gammel kjenning i Janne Eklo, som spilte for oss i andre halvdel av forrige sesong. Hun er utvilsomt motivert for å utfordre de gulkledde og gjøre kampen vanskelig for oss.

Byåsen kommer fra et hjemmetap mot Tertnes (29-37), i en kamp hvor de ledet til pause, men måtte se seg slått av bergenserne i andre omgang. Selv om vi tok full pott mot Byåsen i fjor, er hver kamp en ny mulighet, og Byåsen har gjennomført flere spiller-utskiftninger denne sesongen. Det blir interessant å se hvordan dette vil påvirke kampbildet.

Janne spilte siste halvdel av sesongen 23/24 i gul drakt. På søndag kommer hun tilbake til Åsenhallen, men da klar for å gi alt for laget fra Trondheim. Foto: Kenneth McDowell.

Forrige runde ga oss et kjærkomment løft, da vi sikret sesongens første poeng med en imponerende 31-26-seier på bortebane mot Gjerpen. Toget har begynt å rulle – og  vi har ingen planer om å bremse nå.

Jentene er topp-motiverte og klare til å kjempe hardt for å stoppe Byåsen og hente inn ytterligere to poeng. Hjemmepublikummet vil også få muligheten til å bli kjent med opptil åtte nye spillere, så det er all grunn til å møte opp og gi laget den støtten de fortjener i kampen om nok en seier.

TRENEREN HAR ORDET

Endelig er det kamp i Åsenhallen igjen, og vi gleder oss til å spille årets første hjemmekamp mot Byåsen. Vi hadde en god kamp mot Gjerpen sist, og vi håper at vi kan bygge videre på den gode 1.omgangen vi spilte i Skienshallen

Vi gleder oss til å se deg tilbake på tribunen i Åsenhallen på søndag! Billett til kampen sikrer du deg i Sola HK appen eller her.