Klart for runde 5 i Europaligaen – Sola
Foto: Kenneth McDowell

Klart for runde 5 i Europaligaen

Kun to kamper gjenstår av gruppespillet i Europaligaen. Etter fire spilte runder ligger vi på første plass, a poeng med ungarske DVSC Schaeffler - men med bedre målforskjell. Søndag venter et vanskelig borteoppgjør mot kroatiske HC Podravka Vegeta.

Det kroatiske laget står foreløpig med null poeng, men har spilt bedre og bedre utover i gruppespillet. Sola reiser nedover med mål om å ta en ny seier og to viktige poeng, men vet at det blir vanskelig og at eget spill må sitte både i forsvar og angrep.

Når lagene møttes til første kamp i gruppespillet i Stavanger Idrettshall vant vi med sifrene 35-29. HC Podravka Vegeta slet store deler av kampen mot vårt forsvar, så å få det til å sitte på søndag blir en viktig faktor.

Vi reiser ned til Kroatia i jakten på to nye poeng. Vi er forberedt på at det vil bli en tøff kamp og at vi må spille på vårt beste. Som alltid blir det viktig at vi får satt forsvaret vårt fra start, så vi kan løpe etter. Det er jevnt i gruppa vår og alle poeng teller.

Martine Wolff

Se kampen på Viaplay!

Kampstart er klokken 14:00, og den kan du se på Viaplay her .

Martine og resten av laget er forberedt på en vanskelig bortekamp. Foto: Kenneth McDowell