Klar for oppkjøringskamper på Østlandet! – Sola

Klar for oppkjøringskamper på Østlandet!

I morgen fredag setter A-laget seg på fly fra Sola til Gardermoen, over til Østlandet for å spille 3 kamper med sesongens nye tropp.

Laget startet oppkjøringen 21. juli, og har de siste ukene gjennomført gode håndballøkter i Kåsenhallen og Åsenhallen. Hele troppen har vært samlet, foruten Camilla som deltar i OL i Tokyo.

Til helgen møter vi 3 andre lag, som vi også kommer til å møte i REMA 1000 ligaen 2021/2022.

Fredag 6. august 2021

Fredag møter vi Follo til oppkjøringskamp i Langhushallen. Kampen starter klokken 19:00, og kampen vil bli streamet på handballtv.com

Siste gang vi møtte Follo var i sesongen 18/19 i 1. divisjon. Nå spiller begge lagene i REMA 1000 ligaen. Foto: Kenneth McDowell

Lørdag 7. august 2021

Lørdag er det klart for kamp mot forrige sesongs sølvmedaljør Storhamar. Sist vi spilte mot laget fra Hamar var i kvartfinalen i NM, hvor vi var laget som den gang gikk seirende ut av oppgjøret.
Kampen starter klokken 17:00, og vil dessverre ikke bli streamet, men vi vil oppdatere på sosiale medier om resultat etter kampen.

Vi har hatt flere tøffe og jevne oppgjør mot Storhamar tidligere. Lørdag møter vi de igjen i Boligpartner Arena. Foto: Kenneth McDowell

Søndag 8. august 2021

Før laget setter seg på fly tilbake til Sola, venter helgens siste oppkjøringskamp – denne gang mot Romerike Ravens i Skedsmohallen kl. 14:00.

Siste kamp vi spilte i REMA 1000 ligaen 20/21 var mot nettopp laget fra øst. Denne kampen var stengt for publikum, og ble ikke gjeldende når sesongen ble avsluttet uten at den ble ferdigspilt.
Vi har ikke mottatt noe informasjon om denne kampen vil bli streamet, men kommer tilbake til resultat etter kampen.

Steffen ser frem til å få se laget i kamp igjen – selv om man ikke skal legge så stor vekt på hva sluttresultatene blir.

Det blir spennende å se hvor laget står nå. Det har vært en god start på oppkjøringen, og nå skal det bli godt å få litt kamptrening igjen. Vi har ikke spilt kamp siden cupfinalen i mai, og har flere nye spillere i troppen som skal spilles inn. Men det er ingen tvil om at vi alle gleder oss til å kjenne på kampfølelsen igjen.

Steffen S. Stegavik

Vi ønsker jentene lykke til med helgens kamper!