Klar for ny midtukekamp i Åsenhallen – Sola

Klar for ny midtukekamp i Åsenhallen

Onsdag kveld er det igjen klart for ny midtukekamp når Oppsal tar turen fra Oslo til Åsenhallen.

Oppsal er nyopprykket for sesongen, og laget til Henrik Wilhelmsen har overbevist i returen til REMA1000-ligaen. De ligger i foreløpig på en 7-plass, noe som gir muligheter for sluttspill. De er kun 1 poeng foran både Molde og Byåsen som ligger på 8. og 9.plass. Oppsal kommer fra en god prestasjon, der de tapte med 5 mål for Vipers Kristiansand.

Sist lagene møttes ble av det spesielle slaget da brannalarmen gikk halvveis i kampen, og pausen ble kuttet ned til 5 minutter. På tross av forstyrrelsene leverte vi en god prestasjon, og vant 35-22 i Oppsal Arena.

Eira Aune og Karoline Lund har denne sesongen vært sentrale for et Oppsal-lag som står med 19 poeng inn i sluttspurten. Duoen står for hele 250 av Oppsal sine 643 scoringer. Og innehar 5. og 6.plassen på toppscorerlisten. I tillegg vil vi møte den tidligere mangeårige landslagspilleren Linn Jørum Sulland på motsatt side av parketten.

I Rema1000-ligaen kommer vi fra en overbevisende 32-21 seier mot Byåsen i Åsenhallen. Vi tok tidlig kommandoen og kunne kontrollere inn seieren på slutten. En prestasjon vi er nødt til å gjenskape i møtet med Oppsal. Etter at Fredrikstad BKL tapte for Gjerpen, har vi med seier mot Oppsal mulighet til å gå tre poeng foran, og ta grep om 3.plassen før vi reiser til Kongstenhallen neste uke.

Steffen Stegavik: «Kampene fortsetter å komme på løpende bånd, og denne gangen er det Oppsal på motsatt side. Laget fra Oslo har gjort en god figur denne sesongen. Med seier i denne kampen kan vi sette oss i en god posisjon med tanke på medalje, så vi skal ha fullt fokus inn mot denne kampen»

Åsenhallen vil være fylt med spenning når lagene barker sammen i kampen om to poeng. Kom å støtt jentene i sluttspurten av serien, og hei de frem til nye gode prestasjoner.