Klar for ny bortekamp mot Fana lørdag – Sola

Klar for ny bortekamp mot Fana lørdag

Kun tre poeng skiller mellom Sola og Fana før lagene møter til sesongens andre kamp i REMA 1000 ligaen. Som alltid er kampene i Fana Arena tøffe og jevne oppgjør, og førstkommende lørdag blir nok ingen unntak.

Det er Sola som har gått seirende ut av kamp mot Fana denne sesongen. Vi slo de i kvartfinalen i NM på bortebane i desember i fjor, og i hjemmekampen i REMA 1000 ligaen vant vi 32-25 mot dem i januar. Bergenslaget er kanskje det laget vi kjenner best de siste sesongene, og tidligere seire betyr ingenting når det igjen er klart for en vanskelig bortekamp.

Som oss har også Fana denne sesongen deltatt i Europaligaen, og hatt to travle måneder i starten av 2023. Etter gruppespillet viste fasiten at Fana havnet sist i sin gruppe, med en seier mot franske Neptunes de Nantes på hjemmebane.

REMA 1000 ligaen er i år jevnere enn noen gang bak suverene Vipers, som allerede er seriemestre fire runder før slutt. Mellom Sola og Fana skiller kun tre poeng, så begge lag vil kjempe til siste minutt for viktige poeng nå i serie-innspurten.

Start lørdagskveld med å se den viktige kampen på TV2 Sport 2

Lørdagens kamp mot Fana blir sendt som hovedkamp, og må jo være den perfekte måten å starte en lørdagskveld på.

Kampen sendes på TV2 Sport 2, og har sendestart klokken 18:00. Kampstart er klokken 18:15.
Oppgjøret ser du her.

Rigg deg til i sofaen med lørdagsgodt og hei oss frem til to nye viktige poeng. Er du i Bergensområdet kan du kjøpe billett til kampen her.