Klar for kvartfinale i NM 2021! – Sola

Klar for kvartfinale i NM 2021!

Endelig var dagen da vi igjen kunne invitere alle tilbake til Åsenhallen - etter mange lange måneder med restriksjoner

Vår hovedsponsor Den Gule Banken bidrog til festen, og slo til med billetter til hele ungdomsavdelingen i Sola, i tillegg hadde flere av regionens håndballklubber kjøpt billetter - og det kokte i hallen allerede før kampstart.
Foto: Kenneth McDowell

Solalaget tok føringen fra start mot 1. divisjonslaget Fjellhammer som forventet. Flere av jentene hadde ikke opplevd å spille for et så stort publikum på hjemmebane tidligere i Soladrakt, men dette viste ikke igjen på parketten.
Når første omgang var halvspilt sto det 8-2, og Steffen lot flere av de unge spillerne og ikke minst de to debutantene få minutter på banen.

I tillegg sto Amalie som en mur bakerst, og publikum fikk være vitne til flere gode redninger både fra syv meter og spill. Til pause ledet vi 16-5, og publikumslyden fra over 580 på tribunen var elektrisk.

Foto: Kenneth McDowell

I andre omgang fortsatte kampen i samme spor, hvor hjemmelaget fortsatte å dra i fra. Pia Gundersen Furu sprang til tider fra Fjellhammer-laget, og midtveis i siste omgang fikk begge debutantene sine første minutter på seniornivå.
Både Emilie Kindervaag og Hanna Stokke Holmboe takket for tilliten, og hadde begge scoringer i protokollen.

Kampen endte til slutt med storseier 34 – 17, og Amalie Frøland blir fortjent kåret til Solas beste.

Nå venter vi spent på morgendagens trekning hvor vi får vite kvartfinale motstander.