Kjekt å avslutte sommerferien på håndballskole! – Sola

Kjekt å avslutte sommerferien på håndballskole!

Håndballskole i august har det ikke vært tradisjon for i Sola HK regi tidligere, men det gav absolutt mersmak.

55 påmeldte barn i alderen 9 – 14 år fikk avslutte sommerferien sin med fire dager i Åsenhallen. Dagene ble lagt opp variert med økter innen spill, finter, teknikk og vurderingsspill – og i tillegg var flere av gruppene ute og hadde harde økter med hurtighet, styrke og frisbeegolf med tennisball.

Spillere fra både A-laget og rekruttlaget var instruktører, og på siste dagen av håndballskolen var det ekstra stas at bronsevinner fra OL Camilla Herrem (med fortsatt litt jetlag) kom innom. Hun fikk tatt flere selfies med alle deltakerne, og skrev autografer så blekket sprutet. Ingen tvil om at mange har fulgt Håndballjentene i OL!

10 ulike klubber representert på håndballskolen

Håndballskolen viser at det finnes mange gode talenter i vår håndballregion, så det er bare å glede seg til årene fremover.

Hele 10 ulike håndballklubber var representert på Sola HK Håndballskole, og for første gang hadde vi faktisk tilreisende håndballjenter helt fra Sauda Idrettslag.

Med dugnadshjelp på kjøkkenet fikk barna brødmat til lunsj og 2 fruktpauser, tradisjonen tro avsluttet vi med pizza fra Pizzabakeren Sola på torsdagen. Ingen tvil om at det falt i smak! 🙂

Tusen takk for kjekke håndballdager i Åsenhallen! Nå gleder vi oss til treninger starter opp for fullt igjen, og ikke minst er vi klare for ny håndballsesong.