Kampen om semifinaleplass – Sola

Kampen om semifinaleplass

En ny spennende kamp står for tur når vi i morgen får muligheten til å sikre semifinaleplassen i Kongstenhallen. Dommerne blåser i gang oppgjøret 20:00. Det er et Solalag med planer om å være på fra start som entrer banen. Steffen Stegavik uttalte at han skulle ønske at laget hadde holdt trykket oppe i 60 min, og jentene får en ny anledning til å vise at dette er noe de kan.

Fredrikstad har slitt med skader den siste tiden, og et ungt lag måtte ta ansvar i motsatt oppgjør. Uten sentrale spillere som Julie Hulleberg, Frida Brandbu Andersen og Karoline Syvertsen, har Fredrikstad likevel vist at de kan spille hurtig håndball. Det er derfor essensielt for Sola å ta kontroll tidlig i kampen.

I onsdagens oppgjør fikk Steffen Stegavik rullert godt på laget, noe som gjør at samtlige spillere reiser med ekstra energi inn mot lørdagens oppgjør. Publikum fikk også se Kristina Novak tilbake på banen igjen.

Fredrikstad mot Sola blir et underholdende oppgjør som håndballpublikumet ikke bør gå glipp av. Slå på TVen klokken 19:55 på lørdag og følg med når Sola tar opp kampen mot Fredrikstad. Med god innsats i 60 minutter, håper Sola å skinne på banen og sikre seg en etterlengtet semifinaleplass.

Steffen Stegavik: Vi tar turen ned for å vinne og avgjøre kvartfinalen på to kamper. Vi forventer en tøffere kamp i Kongstenhallen, enn det ble her hjemme. Både spillere og trenere vil være skjerpa fra dommeren blåser igang kampen.