Kalas-seier i 3. runde i NM – Sola

Kalas-seier i 3. runde i NM

Søndag var endelig sesongen 24/25 skikkelig i gang. På bortebane fikk vi se ett Sola-lag som gav full innsats fra start mot Åsane i 3. runde i NM.

Hjemmelaget fra Bergen klarte å holde noenlunde følge i kampens ti første minutter. Men så drog Sola-spillerne i fra, og divisjonsforskjellen ble svært synlig.

Ved halvspilt førsteomgang sto det 5-11 på tavla, men dette var ingen hvilepute for gjestene som fortsatte å spille god håndball og kunne til slutt gå til pause på stillingen 9-25.

I andre omgang fortsatte Sola å være det førende laget på banen, og hjemmelaget fra Bergen fikk aldri bli med skikkelig i kampen. Kun fem minutter etter hvilen, fikk Ine Marie Terland æren av å gi Sola 20 målsledelse, 10-30.

Utover i kampen fikk man se flere nye konstellasjoner i Sola-laget, og det var tydelig at spillerne satt stor pris på å være i gang med sesongen.

Til slutt kunne gjestene juble for solide 18-43 seier, og vi er videre til 4 runde.

Kristiane Knutsen ble kåret til Solas beste spiller, og Camilla Herrem ble toppscorer med 9 mål.

Nå venter en god treningsuke, før vi neste helg starter REMA 1000 ligaen, også da på bortebane mot Gjerpen.