Jaktet på poeng helt til slutt – Sola
Storhamar - Sola 3. Semifinale Sluttspill

Jaktet på poeng helt til slutt

I en spennende toppkamp i Boligpartner Arena søndag kveld møttes to svært motiverte lag, begge ivrige etter å kjempe om seier og poeng. Med to lag som er glad i å spille rask og hurtig håndball var det ingen tvil om at vi hadde en kjekk kamp i vente.

Hjemmelaget startet kampen best i starten, og ledet 2-0 etter to returer på egne  stolpeskudd. En solid målvakt hos hjemmelaget gav Storhamar en mulighet til å skaffe seg en tidlig luke, og etter fem minutter stod det 4-2 til hjemmelaget. Etter 8 minutter var lagene likt, etter at Malin Holta utlignet med en flott scoring fra straffemerket, og stillingen var 6-6. Like etterpå tok Sola ledelsen for første gang i kampen, med Maja Magnussen som målscorer.

Storhamar slet med å finne veien til nettmaskene, og det gikk hele syv minutter før de igjen fikk notert mål i protokollen. Utover i omgangen våknet igjen hjemmelaget, og klarte igjen å skaffe seg en tomåls ledelse 11-9. Gjestene var litt uheldig med egne innspill og avslutninger, men en sterk avslutning av omgangen fra Sola gjorde at lagene gikk til pause på stillingen 17-15, og Storhamar hadde ikke klart å dra skikkelig i fra som de nok håpet på.

I andre omgang fulgte lagene hverandre tett, men det var ikke like målrikt som i starten av kampen.

Storhamar klarte å opprettholde sin ledelse og økte den til 20-17 etter seks minutter av omgangen. I de påfølgende minuttene var vi litt uheldige i eget spill, og selv med flere muligheter til å redusere gikk det ikke vår vei. Storhamar som hadde marginene på sin side, og holdt på ledelsen inn mot halvveis i andre omgang.

Med 13 minutter igjen tok Storhamar time-out, etter en god periode hvor Sola jaget mål i et høyt tempo. Hjemmelagets forsvar slet med å finne ut av Kaja Horst Haugseng på linja, som noterte tre viktige scoringer og bidrog til at vi fortsatte hadde momenta i kampen. De siste minuttene ville bli nervepirrende . Dessverre for vår del ble de siste minuttene mer utfordrende.

Fem minutter før slutt hadde Storhamar spilt seg til 32-26, og det virket vanskelig å hente poeng i sesongens første møte. Laget gav en skikkelig sluttspurt, men kampen endte til slutt med seier for hjemmelaget 34-29.

Nå venter en viktig uke for Sola

Onsdag drar vi til Volda for kvartfinale i NM, siste hinder før muligheten til å spille i Final8 for andre sesong på rad.

Neste søndag starter vi vårt Europa-eventyr. Vi møter spanske Super Amara Bera Bera i Åsenhallen søndag 12. november klokken 18:00.

Der vil vi ha deg på tribunen – billetter kjøpes her.