Jakten på kongepokalen! – Sola

Jakten på kongepokalen!

Til helgen arrangeres historiens første Final8, i Arendal fra fredag 24. - søndag 26. februar. Fire kvinnelag og fire herrelag skal kjempe om kongepokalen og tittelen Norgesmester.
Første semifinale spilles fredag klokken 17:00, når vi møter Storhamar til et spennende oppgjør i Sør-Amfi.

Det er to lag som har hatt et svært hektisk kamp-program bak seg som møtes fredag.
Storhamar spiller for første gang i Champions League, og Sola har vært gjennom et travelt gruppespill i Europaligaen.

I REMA 1000 ligaen finner vi lagene på henholdsvis 2. og 3. plass før helgens Final8, hvor Storhamar står med 25 poeng mot Solas 21. I helgen tapte vi knepent mot Nykøbing i Europaligaen, Storhamar på sin side hadde spillefri men tapte sin siste kamp mot Fana. Med andre ord – begge lag er klare for å kjempe om seier i fredagens semifinale.

Det vil garantert bli en tøff kamp, hvor vi må spille på vårt beste for å komme over siste hinder før klubbens andre cupfinale blir en realitet.

Kampene de siste årene har vært jevne. Når vi møtte Storhamar i REMA 1000 ligaen like før jul ble det poengdeling og uavgjort. I fjor i REMA 1000 ligaen endte det med borteseier til hvert av lagene i de to oppgjørene i grunnserien, før Storhamar slo oss ut i semifinalen i sluttspillet etter en svært spennende kamp i Åsenhallen som gikk til spille forlengelse etter uavgjort full tid.

Når Sola var i klubbens første cupfinale mot Vipers i 2020 slo vi ut Storhamar i kvartfinalen. Hamar-laget har tidligere spilt i to cup-finaler.

11 spillere som spilte cupfinale i 2020 er fortsatt med i årets Solatroppen. Alle vil ikke være på banen på fredag, men de som stiller til kamp har ett mål for øye – kjempe for cupfinale plass på søndagen i Final8.

Martha, Kristiane og Frøydis var med sist vi var i cupfinale i 2020. Nå vil de gjenskape historien, og er klare for å gi alt i fredagens semifinale i Final8. Foto: Kenneth McDowell

Kjøp billett på final8.no

Flere fra Sola-familien tar turen til Sør-Amfi for å heie laget frem mot klubbens andre cupfinale.
Vi vet det blir en spennende semifinale, og skal gjøre vårt beste for å heie de frem til seier fra tribunen.

Når du kjøper din billett, eller dere er flere samlet er det ekstra stas om vi sitter samlet på ett felt.
Vi har fått tildelt felt A1, så når du kjøper billett velg kampanjekode: Solaf8.

Billett kjøpes i Final8 appen eller på final8.woow.no

Har du ikke sjans å komme til Sør-Amfi – se kampen på TV2 Sport 2

TV2 vil sende alle kamper under Final8, så om du ikke har anledning å dra ned til Arendal i helgen håper vi du benker deg foran skjermen og heier på oss!

Fredagens semifinale klokken 17:00 kan du se her.

Alt du trenger å vite om historiens første Final 8 finner du her!