Ingen poeng med hjem til Sola – Sola
Sola - Vipers | REMA 1000-ligaen kvinner

Ingen poeng med hjem til Sola

Hjemmelaget gikk tidlig i ledelsen i onsdagens kamp, og det ble vanskelig for Sola å hente inn ett hjemmelag som ble heia frem av over 1500 tilskuere i Aquarama.

Kamp-planen var som sist, vi skulle ikke kjøre tempoet opp i kampen – heller dra ned, som tidligere har fungert mot verdens beste klubb-lag. Sola spilte seg tidvis til gode sjanser, men en god Katrine Lunde i mål gjorde at vi ikke klarte å få skikkelig heng på Vipers. Utover i omgangen spilte vi oss bedre inn i kampen, og på kun 2 mål bak økte nok stress-nivået litt hos sørlendingene. Allikevel klarte de å dra i fra inn mot pause, og når lagene gikk i garderoben sto det 17-12.

Når lagene startet 2. omgang var det gjestene som kom best i gang. Igjen spilte vi oss opp til kun 2 mål bak inn mot halvspilt, på stillingen 22-20. Hjemmelaget gjorde noen tekniske feil, og vi fikk mer flyt i eget spill. Så snudde kampbildet litt igjen, og Vipers kunne notere seg for noen enkle scoringer i åpent mål. Med 10 minutter igjen var ledelsen igjen økt til fem mål 28-23.

De siste minuttene viste det seg at det var hjemmelaget som hadde ett ekstra gir, og de kunne til slutt juble for sin 17 seier på rad i årets REMA 1000 liga sesong med sifrene 37-29. Vår beste spiller ble kåret til Rikke Marie Granlund.

Nå setter laget seg rett i bussen, med retur til Sola. Allerede i morgen går veien videre til en viktig bortekamp i Europaligaen, mot rumenske Targu Jiu. Den spilles lørdag klokken 16:00, og kan sees på Håndball kanalen.