Ingen Champions League for Sola neste sesong – Sola
Foto: Kenneth McDowell

Ingen Champions League for Sola neste sesong

Klubben har tidligere i vår søkt om å få delta i den høyest rangerte klubb-turneringen i Europa Champions League.

Lagene som allerede var sikret plass i turneringen var Vipers, Odense, Team Esbjerg, Metz, Bietigheim, Györ, Buducnost, CSM Bucuresti og Krim Ljubljana.

Tirsdag ble det offentliggjort hvilke syv lag som fikk søknaden sin godkjent, og dermed spiller i EHF Champions League neste sesong. Sola var ikke ett av disse lagene, og vil spille European League som vi har gjort de foregående to sesongene.

12 klubber søkte om syv ledige plasser og disse fikk: Ikast (Danmark), Brest (Frankrike), Schaeffler (Ungarn), Rapid Bucuresti (Romania), Sävehof (Sverige), Lubin (Polen) og FTC Rail Cargo (Ungarn).

I midten av juli vil vi få mer informasjon om videre prosess i Europaligaen.

Det er da Vipers som vil representere Norge i Champions League neste sesong. I fjorårets sesong deltok også Storhamar, men fikk ikke plass i turneringen i sesongen 23/24. De vil også dermed spille i Europaligaen.