Imponerende spill – Sola

Imponerende spill

Sola gikk aggressivt ut mot Byåsen i onsdagens kamp. Hele første omgang ledet jentene våre, og klarte 14-14 til pause. Det var et imponerende tempo, og alt klaffet.

Lene Tønnesen startet målfesten, og Nina Stokland var ikke sein med å følge etter. 2-0 var resultatet etter kort tid. Byåsen reduserte til 2-1 på straffekast. Lene svarte med ny scoring, og byåsen reduserte like etter. Sola lå foran med to mål størstedelen av første omgang. De viste en imponerende intensitet, og var like aggressive som Nina Stokland lovte i forkant av kampen. Det var tydelig at laget var styrket med Nina tilbake på banen. Hun hadde et godt øye for spillet, og sendte flere målgivende pasninger til Kristine Gudbrandsen på strek, og Andrea Næss på høyre kant. Hele laget holdt fokus hele omgangen, og var i angrep før Byåsen hadde fått sjansen til å etablere et forsvar. Alt stemte, og Sola briljerte med fint spill.

– Alt fungerte i første omgang, og vi fikk ut vårt fulle potensiale. Det er noe av det bedre jeg har sett av jentene, og de viste en imponerende innsats både i forsvar og angrep, sier Knut Ove Joa.

I andre omgang satte Sola ned tempoet et hakk, og Byåsen fikk slippe til. Selv om Byåsen dro fra, hang Sola godt med hele kampen. De fortsatte å vise bra spill, og hadde få feil. Lene Tønnesen scoret flest mål, og ble kåret til Solas beste spiller. Hun sto på hele kampen, og viste en enorm viljestyrke.

– Laget er godt fornøyd med kampen, og vi var spesielt gode i første omgang. I andre omgang er vi ikke like aggressive, men spiller allikevel bra mot et bedre lag. Vi har bra flyt, og alle går på mål. I denne kampen viser vi at det bor mye i laget, og at vi har fått tilbake troen på oss selv. Neste kamp skal vi holde hele kampen, og spille like bra som vi gjorde i første omgang. Vi tar med oss det positive, og er klar til neste kamp, forteller Lene Tønnesen.

Knut Ove Joa forteller at laget skal gjenskape førsteomgangen mot Levanger onsdag neste uke.

– Vi skal slippe oss løs, og vise alt vi kan. På treningen skal vi fokusere på høy intensitet, bygge selvtillit og være godt forberedt til kampen, sier Knut Ove Joa.

Målscorere i kveldens kamp var: Lene Tønnesen med 6 mål, Andrea Næss 4 mål, Nina Stokland 4 mål, Marianne Klepp Andersen 2 mål, Kristine Gudbrandsen 2 mål, Malin Holta 2 mål og Susann Jøraandstad, Sunniva Selland og Heidi Samuelsen med 1 mål hver.

Sluttresultatet ble 31-23 til Byåsen.