Historisk NM-sølv til Sola – Sola
NM sølv 2020! Foto: Kenneth McDowell

Historisk NM-sølv til Sola

Lørdag 15. mai blir stående som en merkedag for Sola Håndballklubb! For første gang hadde vi ett lag med i en NM finale – og motstander på andre banehalvdel var Vipers.

I første omgang så vi et Sola-lag som stresset verdensstjernene fra Kristiansand med godt defensivt spill, og det sto 10 – 8 til de rosa når det var pause. I andre omgang ble det tidlig klart at det skulle bli vanskelig for Sola å gjennomføre en like imponerende omgang som de første 30 minuttene.

Vipers vinner til slutt 29-16, og blir cupmestere for fjerde gang på rad.

Allikevel skal jentene og laget være stolte av prestasjonen og klubbens første medalje i NM, og en historisk god sesong i REMA 1000 ligaen 2020/2021.

Nå venter det noen fridager på jentene, før Steffen og Kjetil igjen samler troppen og arbeidet mot ny sesong starter.

Vi gleder oss til fortsettelsen – og gratulerer jentene med en fantastisk sesong.