Har signert kontrakt – Sola

Har signert kontrakt

Marianne Klepp Andersen (23) har fornyet kontrakten sin med to år. Nå gleder Solajenta seg til å spille kvalifiseringskamp.

– Nå har vi hatt en uke pause, så nå er jeg veldig giret på å begynne å trene igjen, sier 23-åringen.

Marianne er født og oppvokst på Røyneberg. Hun har spilt håndball siden hun var seks år, men har gått i Åsenhallen siden tre-fireårs alderen.

– Hele familien spiller håndball, så jeg ble tidlig bitt av basillen. Jeg husker jeg som liten var og heiet på pappa, som spilte i første divisjon, ler Marianne.

Sporty jente

Solajenta er aktiv, og liker seg på familiehytta med friluftsliv, ski og snowboard. Til daglig studerer hun byggingeniør, og drømmer om en jobb i byggebransjen.

– Jeg spiller i klubben i mitt hjerte, og har ambisjoner om å bli en bra elitespiller, smiler Marianne.

Da Marianne var rundt 10 år var Kjersti Grini det store forbildet, og hun ønsket å bli like god som henne.

– Det har alltid vært en drøm å spille på landslaget, men det er nok litt for seint å håpe på det nå. Hovedfokuset mitt er å beholde plassen i eliteserien, og fortsette å gjøre en bra innsats for Sola Håndball, sier Marianne.

Går for seier

11.april blir det bortekamp, og 15.april hjemmekamp. Det står mellom Nordstrand og Glassverket. Marianne mener at det blir to tøffe kamper, da førstedivisjonslagene alltid er ekstra giret på å slå et elitelag, men at Sola er klar for å kjempe for å vinne.

– Dette er to kamper vi ikke ønsker å tape. Det skal være forskjell i nivået til et elitelag og et førstedivisjonslag, og det skal vi bevise. Vi har møtt begge lagene i fjor sommer, og vant begge kampene. Jeg har god tro på dette, og er sikker på at vi skal vinne, forteller Marianne.

Den entusiastiske Solajenta håper det kommer like mye folk som mot Levanger, og at det også denne gang blir gratis inngang.

– Vi merker at det er ekstra kjekt å spille når det er mye folk, og liv i hallen. Det øker motivasjonen og kampviljen, og det er verre for bortelaget når hjemmelaget har flinke supportere, sier Marianne.

Hun forteller at spillerene er flinke til å komme på trening og gjøre jobben sin.

– Selv om vi har hatt en del motgang finnes det ikke dårlig stemning i laget. Vi har tro på at dette skal gå bra, og gir ikke opp. Selvtilliten vår steg etter kampen mot Levanger, og nå blir det to seiere. Vi har tro på å ta fire poeng, avslutter 23-åringen bestemt.