Har fornyet kontrakt – Sola

Har fornyet kontrakt

Porsgrunnsjenta, Kristine Gudbrandsen (28), har skrevet kontrakt for 2 nye år, og har ikke planer om å flytte hjem til østlandet med det første.

– Jeg stortrives her på Sola. Både i klubben og som bosted. Tilsammen har jeg spilt 6-7 år her i klubben, og har ingen planer om å vende nesen hjemover med det første, smiler Kristine.

Hun flyttet til Sola som 22-åring, fordi forloveden skulle studere i Stavanger.

– Samboeren min er den ivrigste supporteren vi har. Han er på hver hjemmekamp, og har alltid med seg tromme. Jeg er heldig som har en mann som støtter meg, og er så interessert i håndball, ler Kristine.

Liker lagspill

Den sprudlende ungjenta forteller at hun har spilt håndball siden hun var 7 år gammel. Da hun flyttet til Sola begynte hun først på B-laget, men ble raskt så god at hun fikk være med på A-laget. Hun har prøvd det meste innen idrett. Alt fra svømming til turn, men har alltid kommet tilbake til lagspill.

– Det er spesielt hyggelig å kunne dele oppturer og nedturer sammen med de andre jentene. Jeg liker å være sammen med andre, samtidig som det er lærerikt å forholde seg til så mange forskjellige individer, sier Kristine.

– Det er en glede å kunne vinne som et lag. Gjengen er ofte sammen på fritiden, og det er en grunn til at jeg har vært her så lenge, forteller Kristine.

Strekspilleren jobber til daglig på småbarnsavdelingen i Ormaskogen barnehage på Sandnes, som i følge henne selv er den beste barnehagen som finnes.

– Det er fantastisk å følge utviklingen til de små barna, og oppleve at de begynner å snakke og gå. Det er godt å være på jobb å tenke på andre ting, mener Kristine.

Vil bli best

Hennes ambisjon er å bli en godt etablert spiller i eliteserien, og god på det hun skal gjøre.

– Jeg skal bli en sykt god strekspiller, og sinnsykt god i forsvar. Motstanderne skal hate å komme i min sone, ler Kristine.

Hun tror kvalifiseringskampen blir tøff, men at Sola skal vise at de er et bedre lag som hører til i eliteserien.

– Hvis vi spiller opp mot det beste vi kan, skal vi ta dem. Det skal kjennes på en vond måte for dem, ler Kristine.

– Alle gleder seg til kampen. Det er som om vi har fått en ny sjanse, og den skal vi klare å gå for. Det fortjener vi, og vi er gode nok til å klare det, mener Kristine.

Rollemodell

Sammen med Marianne Klepp Andersen er Kristine kaptein. Hun har som oppgave å gå foran som et godt eksempel, og gi alt på trening og kamp.

– Jeg passer på at alle gir 100 prosent, og piffer opp stemningen hvis det trengs. Alle er flinke til å ta i, men hvis det sklir ut har jeg som oppgave å hente dem inn og fokusere på det vi skal gjøre, forteller Kristine.

Knut Ove Joa forteller at Kristine etter disse to årene kommer til å ha klubbrekord i antall spilte kamper.

– Det bør være en målsetning for henne å bli tatt ut til hver kamp, slik at hun slår denne rekorden og havner på «wall of fame» adelskalenderen, mener treneren.

– Det er ikke bare bare å bli tatt ut til kampene, fordi det er mange om beinet. Men jeg skal danke ut alle som henger på veggen, flirer Kristine.

Knut Ove forteller at hun er en god frontfigur for de andre spillerne.

– Blod, svette og tårer skal frem i kvalifiseringskampen. Alt skal ofres, avslutter strekspilleren.