Håper å bli med til VM – Sola

Håper å bli med til VM

Malin Holta har nettopp kommet hjem fra treningssamling med juniorlandslaget. Nå venter hun på innkalling til neste samling.

– Landslagsledelsen har sagt de vil vente lengst mulig med å ta ut laget som skal være med til VM, men de sier at de trenger en som meg på laget. Jeg kan ikke gjøre annet enn å gjøre så godt jeg kan, og håpe jeg får være med, sier Malin.

Hun forteller at de på helgens trening fokuserte mye på fysisk trening med styrke og løp, og ikke så mye på håndball som de pleier.

– Det gikk ikke så bra på den fysiske treningen, men veldig bra på internkampen, ler Malin.

I slutten av mai blir det treningssamling i Danmark, og så følger en ny samling i Larvik før det blir VM i juli.

– Jeg har som mål å bli med til VM, og ellers vil jeg fortsette å jobbe for å gjøre det enda bedre neste år. Jeg håper å få enda mer spilletid i Sola fra høsten, selv om det forhåpentligvis kommer flere forsterkninger til laget, forteller Malin.

Den lovende ungjenta forteller at de må trene enda mer på teknikk og forsvar. Men også mer mental trening.

– Selvsikkerheten har variert fra kamp til kamp. Jeg regner med at det kanskje blir bedre når vi blir mer rutinerte, avslutter Malin.