Gull på første forsøk – Sola

Gull på første forsøk

Sola Håndballs Jenter 12 med suksess i Kristiansand.

Sola’s gode 12 årige håndballjenter stilte sterkt i årets Elkem Solar Cup i Kristiansand med 26 spillere fordelt på 3 lag.

Dette var første året jentene fra Sola var i aldersklassen som medfører sluttspillkamper og tellende resultater.

2 av lagene kom til henholdsvis 16 og 8-delsfinale, mens det siste laget spilte seg helt frem til finalen der de møtte Hånes J12.

I en nervepirrende og jevn kamp ga Solajentene alt de hadde og klarte å hale i land seier og gullpokal med sifrene 12-9.

Grunnlaget for de gode resultatene for lagene ligger i samholdet og treningskulturen en har hatt over lang tid.

Nesten samtlige av jentene i 2000 årsklassen har allerede spilt og trent godt sammen hver uke i Åsenhallen i over 5 år.

Med samme iver og oppmøte på treninger i årene fremover lover dette godt for jente-håndballen i Sola.

Bilde

J12 Sola:

Sirilak, Hedda, Martine, Tuva, Ingeborg, Kari, Ine, Lene, Matilde, Andrea, Henriette, Karolayne, Cissela, Emilie, Maren, Karoline, Celine, Ulrikke,

Mari, Frida, Nora, Ane, Rita, Karianne, Linn, og Inga.

Bakerst Trenere Arndt og Øyvind