God start, men ikke alle gode ting er tre – Sola

God start, men ikke alle gode ting er tre

Torsdag kveld var det igjen duket for oppgjør mellom Storhamar og Sola i Åsenhallen. Dette er tredje gang lagene møtes denne sesongen. Medaljene var allerede delt ut før kampen, men begge lag var motiverte for å vise seg frem før sluttspillet. Dessverre ble det bare 47 jevne minutter fra vår side før Storhamar dro ifra.

Kampen startet godt for Sola-jentene som sto 5-1 i forsvar for anledningen. Janne Eklo og Camilla Herrem jobbet godt fremme mot Storhamar sine spillere, noe som resulterte i at vi gikk opp i 11-4 ledelse etter 20 minutter spilt. I tillegg til at en god Bobbo (Rikke Marie Granlund) sto solid bak Sola-forsvaret. De siste 10 minuttene av omgangen spiste Storhamar seg inn igjen i kampen. Med en blanding av for mye bomskudd fremover og et Storhamar som satt opp tempo gjorde at vi gikk inn til pause med 1 mål foran.

Andre omgang starter jevnt, og betydelig mer målfattig enn førsteomgang. Igjen setter vi et godt forsvar, men sliter med uttellingen fremover. Vi henger med helt til det står 18-19 på tavlen, 17 min ut i andre omgang. Storhamar får bedre flyt, og drar sakte, men sikkert ifra. Det ender til slutt 19-28 og vi må innse at slaget er tapt.

Etter kampen ble det premieutdeling, og det synlige bevis for at vi tok årets 3.plass i Rema1000-Ligaen fjerde året på rad.

Vi er i sluttspurten i årets Rema1000-liga, og søndag setter jentene seg på flyet for å møte Romerike Ravens. Laget fra Lillestrøm innehar for tiden 12.plassen på tabellen, og ønsker nok å avslutte serien på en god måte.

Banens beste i dag var Rikke Marie Granlund.