G16 viser vei for guttelagene i Sola HK! – Sola

G16 viser vei for guttelagene i Sola HK!

Denne sesongen har Sola Håndball guttelag representert fra mini og opp til G16.

Klubben har gjerne tradisjonelt sett de siste årene vært forbundet med en av regionens største «jenteklubber». De tider er over – nå viser også guttene godt igjen i gult og sort – og det er vi glade for!

Et av lagene som virkelig viser igjen er vårt G16 lag, med en fantastisk treningsvillig gjeng hvor flere har spilt i Åsenhallen i fra de startet.

Ikke minst er det kjekt at flere av spillerne også den siste tiden har representert Sola på ulike landslagssamlinger.

Laget skulle opprinnelig være med i Bringserien i år, men til tross for at oppstarten her er utsatt – er spillergruppa topp motivert for å levere i seriespillet og legge grunnlaget for videre utvikling.

Guttene trenes av Øyvind Dahle og Arndt Hansen, som har vært med gruppen i mange år!

Trenerne har ordet!

Etter en korona-bråstopp på fjorårssesongen likt som alle andre lag – så tok det ikke lang tid før fokuset ble rettet mot inneværende sesong – samtidig som guttegruppa ble enda større med tilførsel av spillere fra Havørn.

Med disse nye karene nå i gult og svart, samt krigerene fra Randaberg, Jørpeland, Sandnes og Riska som allerede har vært med oss noen år – danner de  sammen med guttene «oppvokst» i Åsenhallen en stor trygg kameratgjeng med masse godt humør – som daglig presser og hjelper hverandre til å bli raskere, sterkere og smartere –  med en tilsvarende stor foreldregruppe som leverer til 10 i stil uke etter uke.

Med en rekordlang oppkjøring fra april til seriestart i september der vekter og manualer har fått kjørt seg daglig – så har G16 nå 3 lag gående i serier.

Guttene er fordelt på to lag i G16 Regionserien samt via Havørn i G16-breddeserien.

Vi har kommet godt i gang med kamper – men sesongen er lang og vi driver med utviklingsorientert trening så det varierer ofte hva og hvor vi lykkes for vi er fremdeles unge karer med mye å lære i en stor håndballverden.

Når tilstanden i Norge er slik som den er med all usikkerhet rundt spillearenaer – så tenker vi en dag om gangen og prøver å få tilrettelagt for best mulig treningforhold og utvikling i hverdagen – men vi skal være forberedt når nasjonale og utenlands-kampmuligheter åpner igjen.

Lagene har startet årets sesong bra – tabell og resultater kan du lese her.

Klubben synes det er stor stas at vi nå er godt representert med lag i flere årsklasser også på guttesiden.

Ikke minst er det flott at vi har et G16 som viser godt igjen i årets sesong, og igjen viser de yngre guttene at Sola Håndball også skal være en utviklingsarena for gutter i regionen.