Full pott i rosenes by – Sola

Full pott i rosenes by

Kun ett poeng skilte de to lagene som møttes i Molde Arena onsdag kveld. Begge lag stilte til kamp uten sine toppscorere, Kristina Novak var hjemme og Obaidli søstrene satt på sidelinjen med skade. Hjemmelaget startet definitivt best, og de første minuttene var det mye stang ut for Sola.

Molde fikk i kampens første ti minutter gode sjanser og flere anledninger til å spille seg gjennom Sola forsvaret. Etter vel ti minutter hadde gjestene funnet mer ut av hvordan de skulle spille sitt defensive spill, og startet opphentingen.

Når første omgang var halvspilt var det kun ett mål som skilte, fortsatt med hjemmelaget foran i protokollen. Da var det klart for sceneskifte i kampen, og nå var det gjestene som tok over spillet og satte sine sjanser. Rinka sto bak og tok viktige redninger, og i angrep satt endelig skuddene i mål – og det gikk hele 12 minutter før Molde igjen fikk notert en scoring.

Gjestene beholdt luka inn mot pause, og etter halvspilt kamp sto det 13-15 til Sola.

I andre omgang fortsatte Sola å stå godt i forsvar, og Molde ble jagende etter for å ta igjen forspranget. Til tross for fem målløse minutter tidlig i andre omgang for Solas del holdt vi fortsatt moldenserne bak oss og de klarte ikke å nærme seg i protokollen.

Utover i omgangen la Molde om til ett offensivt forsvar, med merke på to Solaspillere. Dette gav gjestene store luker og gode rom, og laget fortsatte å rykke fra Molde. Når kampsignalet gikk kunne Sola feire to viktige poeng og fortsatt tredjeplass etter 23-30 seier i Molde Arena.

Vår beste spiller ble kåret til Kristiane Knutsen, som også ble vår toppscorer med 6 mål og konstant var ett faremoment for Moldes forsvar.

Nå skal laget nyte en velfortjent natt på hotell i Molde, før de drar hjem med morgenfly til Sola i morgen. Fredag er det avreise til Ungarn, og returoppgjør mot DVSC Schaeffler i Europaligaen. Denne kampen spilles lørdag klokken 20, og sendes på Viaplay.