Full pott for Lerøyjentene – Sola

Full pott for Lerøyjentene

I helgen var det klart for sesongens andre Lerøy-runde, og Sola tok turen til Drammen og Reistad Arena for kamp mot Reistad og Byåsen.

Fredags ettermiddag satt laget seg på flyet østover. Første kamp var på lørdags morgen mot Reistad.
Jentene starte veldig bra i forsvar og med mange redninger av Eva Gravdal, det sto 5-10 til pause. I andre omgang var det ingen tvil om hvem som skulle ta med seieren hjem. Sola-jentene begynt å sette alle sjansene sine og med en solid keeper ble det tilslutt 14-24 til Sola

I helgens andre kamp ventet Byåsen. Begge lag sto ubeseiret før kampen, og det laget som vant kampen ville innta tabelltopp i avdeling 2.
Byåsen fikk en liten luke tidlig i kampen på 1-4. Trenerne på Sola-benken justerte  litt på forsvaret, og Sola jobbet seg opp til 13-10 ledelse til pause. I 2. omgang førte Sola an med godt samspill, godt forsvarsspill og mange gode redninger.

Nå gleder vi oss til neste runde som er hjemme i Åsenhallen. 10. februar avholdes runde tre i Lerøy-serien, og vi møter Follo og HK Eidsberg på hjemmebane.