Fra skuffelse til enorm glede – Sola

Fra skuffelse til enorm glede

Selv uten seier i helgen kapret vi 3.plassen og skal møte Fredrikstad i kvalifiseringskamp om spill i Postenligaen etter påske.

Lørdag spiller vi en god kamp mot HK Halden, og har muligheten det siste minuttet til å avgjøre kampen med seier. Det blir kun nesten, og kampen ender uavgjort 28-28. 1 poeng og selvtillit i bagasjen.

Søndag møter vi Bækkelaget, og har alt å vinne. Vinner vi denne kampen har vi sikret kvalikplass og muligheten til å kjempe om plass i Postenligaen. Det er ikke godt å si hva som skjer med jentene på banen, om det er nervøsitet eller preg av alvoret som tar fokuset. Faktumet er tekniske feil, bomskudd og lite aggressivitet fra oss. Fotrappe og unge spillere på hjemmelaget utnytter dette godt, og vi får aldri tak på kampen. Selv med et forsøk på opphenting i siste del av andre omgang, blir resultatet 24-20. Det er en skuffet gjeng som tusler i garderoben eller setter seg på benken..

Like etter kommer resultatene fra 1.divisjonsoppgjørene. Hvilke lag som rykker ned er klart: Utleira, Hønefoss, Gjøvik og Volda må spille 2.divisjon neste sesong. Deretter får vi vite at nedrykksklare Gjøvik SLO Njård med et fattig mål på hjemmebane. Det betydde at det ikke ble Njård som fikk kvalikplassen, men oss.

En ufattelig skuffelse ble gjort om til en enorm glede. Knut Ove Joa sier til Aftenbladet: – En følelsesmessig karusell.

Videre forklarer han til Solabladet: – Du går fra tomhet og enorm skuffelse til glede, samtidig som du vet godt at du har spilt en vanvittig dårlig kamp.

Nå venter to kamper mot Fredrikstad. Første kamp blir spilt på vår hjemmebane og forløpig terminlagt søndag 27.april. Hovedtreneren vår har et ønske: Vi vil fylle opp hallen til randen! Returoppgjøret i Fredrikstad spilles onsdag 30.april.

Laget i helgen: Kimberley Bleivik, Sisse Marie Boge Fahlberg, Heidi Samuelsen, Marianne Klepp Andersen, Sherin Obaidli, Veronica Berntsen, Silje Stangeland, Susann Jøraandstad, Malene Folkvord, Therese Neverdahl Nordbø, Sunniva Selland, Ida Marie Lerøy, Mona Fosseli Ågotnes, Ida Marie Aasen, Sara Aarsvoll Svarstad.

Heidi Samuelsen ble kåret til Solas beste begge kampene.

Vi gleder oss over kvalikplass og skal forberede oss til kamp mot Fredrikstad!