Fortsatt ubeseiret i Åsenhallen, og to viktige poeng i boks – Sola
Foto: Kenneth McDowell

Fortsatt ubeseiret i Åsenhallen, og to viktige poeng i boks

Det gjenstår en bortekamp i REMA 1000 ligaen, før laget kan ta en velfortjent juleferie. Onsdag kveld tok vi i mot Aker på hjemmebane, og med sifrene 31-23 på resultattavla til slutt er Sola ubeseiret på hjemmebane i sesongen 22/23 så langt.

Det ble ikke en fartsfylt start på kampen. Begge lag slet med å få ballen i mål, og det gikk nesten tre minutter før gjestene fikk notert første mål i protokollen. Kampens første mål gav derimot ingen «ketsjup-effekt», og lagene sto likt ved halvspilt første omgang 5-5.

De siste tre minuttene før pause festet Sola litt mer grep om kampen, og klarte å skaffe seg en liten luke 11-8 til hvilen. Publikum fikk se et Sola-lag hvor trener-teamet rullerte en god del på spillerne, og flere tok vare på sjansen de fikk. Laget har hatt en intensiv periode med mange reisetimer, og tette kamper, og at flere kom inn og tok ansvar gav andre spillere mulighet til litt mer hvile.

Andre omgang ble mer målrik, og på første femten minuttene i siste omgang scorte Sola like mange mål som de hadde i hele første omgang. Lagene fulgte hverandre tett, før Sola var klart mest effektiv de siste minuttene i kampen og drog i fra.

Til slutt endte kampen med seier 31-23, og Rinka Duijndam ble kåret til Solas beste spiller.

Tirsdag 20. desember er det klart for siste seriekamp før jul, når vi møter Storhamar på bortebane.
Deretter blir det en lang og god juleferie på troppen, før det venter en hektisk januar og februar med både seriespill, Europaspill og semifinale i NM.