Forlenger kontrakten – Sola

Forlenger kontrakten

En innholdsrik uke har gitt klubben en ny god og viktig signering. Heidi Samuelsen har signert for to sesonger.

– Jeg er glad for at det er i orden, og at kontrakten er forlenget. Jeg bryr meg om Sola og trives godt i klubben. Det er også greit i forhold til familie, venner og skole, sier Heidi.

Heidi har ett år igjen av førskolelærerutdanningen på universitetet i Stavanger, og satser på å få jobb her i distriktet. Hun er opprinnelig fra Kvernavika, men bor nå på Hinna og har lett vei til både trening og skole.

– Dette har vært en lang og tøff sesong, og det har vært deilig med en friperiode nå. Det er bra å komme litt vekk fra hallen, og enda kjekkere å begynne igjen. Jeg skal sette meg ned å tenke igjennom noen personlige mål for den kommende sesongen, forteller Heidi.

Heidi har spilt seks sesonger for Sola, og starter til høsten på sin syvende sesong for klubben.

– Jeg stortrives her. Vi har veldig bra samhold, og jeg trives godt sammen med de jeg omgås med på trening. Hver dag gleder jeg meg til å gå på trening, og det er takket være laget, trenerne og støtteapparatet rundt oss. I tillegg til at det er ekstra godt for meg å ha familie, venner og kjæreste i nærheten, sier Heidi.

Hun forteller at det blir en knalltøff opptreningsperiode fremover.

– Vi skal bygge oss opp og legge grunnlaget for neste sesong, og så får vi ta det derfra, avslutter Heidi.

Treneren, Knut Ove Joa, har bare lovord å komme med.

Nok en lokal spiller som har utviklet seg enormt i klubben. Heidi har stort potensiale og vil fortsette med å være en stor profil i Sola HK de kommende sesonger. Voldsom treningsvillighet med en rå løpskapasitet svært få spillere har. Bra på kontring, og har utviklet skuddrepertoaret sitt de seneste to sesonger. Heidi har forstått at hardt arbeid og målrettet trening er nøkkelen til suksess, sier Knut Ove Joa.