Flott gjennomført Bring og Lerøykvalifisering for Sola HK – Sola

Flott gjennomført Bring og Lerøykvalifisering for Sola HK

J16 klare for Bringserien!

Sola HK J16 drog til Hamar/Løten og Nordbygda for å møte Nordbygda og Ski Håndball i Bring kvalifisering.

Første omgang mot Nordbygda spiller Solajentene bra, og har god kontroll både i forsvar og angrep. Etter pause blir 2. omgang preget av litt nerver, og det blir mye varierende spill. Nordbygda utlikner under ett minutt før kampen er over.

Siste kamp er mot Ski, og i denne omgangen er det ingen tvil om hvem som er det førende laget. Det jobbes bra, og samspillet fungerer bra både bak og fremover. Ski kommer aldri skikkelig i gang, og Solajentene får flere kontringer som settes i mål.

Vi gratulerer J16 som da er klare for årets Bringserie.

Kampfakta:  Sola HK – Nordbygda håndball
Resultat: 22-22 (13-09 ved pause)
Topp Scorer: Malin Dueland Ivertsen, Sola (5)

Kampfakta: Ski håndball – Sola HK
Resultat: 14-28 ( 3-13 til pause)
Topp scorer: Helene Brådli Ueland, Sola (7)

J18 gruppevinner, og klar for 2. kvalifiseringsrunde i Lerøy.

Sola HK J18 var selv arrangør for 1. kvalifiseringsrunde i Lerøy, og skulle møte Hundvåg og Stabæk.

På første kamp mot Hundvåg feide Solajentene Hundvåg av banen med en sterk 34-12 seier.

Trener kommentar: Kampen mot Hundvåg var en fin oppvisning av hva som bor i laget av både samspill, individuelle prestasjoner, fart og effektivitet. Alle spillerne viste sine kvaliteter og styrke, noe som var veldig kjekt for oss trenere og for alle om hadde tatt turen til Åsenhallen.

I den siste kampen mot Stabæk ble det litt mer nervepirrende, men takket være noen smarte trekk fra trenerbenken klarer jentene å hale i land seieren med sifrene 15-14.

Trener kommentar: Kampen mot Stabæk ble et godt eksempel på hvor vanskelig det kan bli når man ikke er fullt skjerpet og marginene går imot. Men allikevel viste denne kampen fighter-viljen i laget og viktigheten av gode målvakt prestasjoner, som førte til en knepen seier! Denne kampen ga oss verdifull erfaring til neste kvalik-runde.

Arrangementet gikk knirkefritt med engasjert speaker, proff kameramann, kul DJ, veldig kompetente personer i sekretariatet, Camilla, Maja og Kristina til utdeling av «goodie bags» til banens beste spiller, mange tilskuere, god stemning på tribunen, deilig mat i kiosken og fantastisk dugnadsinnsats i fra foreldre.

Vi gratulerer jentene som gruppevinner, og er klare for 2. kvalifiseringsrunde Lerøy i oktober.