Flott anerkjennelse tildelt fra Sola kommune – Sola

Flott anerkjennelse tildelt fra Sola kommune

Torsdag formiddag fikk vi besøk av ordfører Tom Henning Slethei, og varaordfører Siv-Len Strandskog i Åsenhallen. De hadde med seg en sjekk, og en fantastisk nyhet om at Sola HK vil få et årlig tilskudd fra kommunen på 200 000,- så lenge klubben har et eliteserie-lag.

Et enstemmig politisk vedtak ligger bak tildelingen. Dette vil være et årlig tilskudd som er med på å gi klubben forutsigbarhet, og som viser at kommunen anser arbeidet Sola HK gjør både for bredde og elite som viktig for kommunen.

Sola Håndball har stor betydning for Sola kommune. De er gode ambassadører, og bidrar til å øke idretts interessen i Sola og regionen. A-lags spillerne er gode rollemodeller for bredden og de yngre håndballspillerne og flere er nå også med på landslaget.

Tom Henning Slethei og Siv-Len Strandskog

Samtidig som klubben fikk de gode nyhetene, arrangerte Sola HK også håndballskole i Åsenhallen for 100 barn mellom 8-14 år. På håndballskolen er det A-lags spillerne som er med som instruktører, og viser at bredde og elite er viktig sammen.

Det er ingen hemmelighet at å drive med toppidrett er kostbart. Men denne tildelingen er også svært viktig for klubben, da det muliggjør at vi kan bygge og styrke klubben ytterligere på flere nivå. Vi vil nå kunne ansette en person som skal jobbe med breddeavdelingen; alt fra håndballskoler, kamp-arrangement og med alt det som av aktiviteter fra mini til elite i klubben.

Svein Gaute Hølestøl, daglig leder Sola HK