Flere Sola-spillere med flagget på brystet – Sola

Flere Sola-spillere med flagget på brystet

I går, tirsdag offentliggjorde Thorir Hergeirsson troppen som skal representere Norge i årets VM, og i dag ble troppen for samling med rekrutt-laget klart. Vi finner flere Sola navn på listen, og gleder oss til en kjekk og spennende håndball-avslutning av året 2023.

Kristina og Camilla klar for VM

Troppen som ble presentert i går skal først delta i Posten Cup på Hamar og Lillehammer 23.-26. november, før det braker løs med VM i Stavanger og Trondheim uka etter.

Startskuddet for mesterskapet går i Stavanger 29. november. Håndballjentene møter Grønland, Østerrike og Sør-Korea i gruppespillet, før hovedrunden og kvartfinalen spilles i Trondheim.

Camilla Herrem er dermed klar for sitt 18. mesterskap for Norge, og gleder seg stort til å spille på hjemmebane både i Stavanger og i Trondhjem hvor hun også har bodd flere år.
Kristina Sirum Novak deltok under fjorårets EM som debutant, og er nå klar for sitt første verdensmesterskap.

Vi gratulerer, og gleder oss skikkelig til å heie de frem mot medalje!

Hele Norges tropp til VM finner du her.

Live på rekruttsamling

Mens Håndballjentene spiller Posten Cup i Hamar og Lillehammer reiser VM-reservene til Tsjekkia for å spille turnering fra 21. – 25. november. Samlingen består både av treninger og kamper.

På listen over troppen som er tatt ut finner vi Live Rushfeldt Deila, samt Kristiane Knutsen og Kaja Horst Haugseng er tatt ut som reserver.

Rekrutt-landslaget skal spille følgende kamper under samlingen:

23.11 kl. 20:00 Tsjekkia – Norge
24.11 kl. 20:00 Norge – Slovakia

Hele troppen finner du her.

Juniorjentene spiller turnering i Tsjekkia

Samtidig som rekrutt-laget er på samling skal også Juniorjentene (LK04) til Cheb i Tsjekkia for å spille turnering fra 20. – 26. november.

Anne Malin Antonsen er tatt ut til samlingen, og vi gratulerer!

Hele troppen finner du her.