Flere Sola-spillere klare for landslags-samlinger – Sola

Flere Sola-spillere klare for landslags-samlinger

I vinterferie-uken er det klart for landslags-samlinger. Sola er representert både på Håndballjentene, Rekruttjentene, Juniorjentene (LK04), U-jentene (LK06) og Jentelandslaget (LK08).

Jentelandslaget (LK08) skal ha sin første samling på Kjelsås i Oslo 26.02 – 01.03

Lagledelsen har kalt inn to grupper med spillere til samlingen. Det spilles ikke kamper på samlingen.
Vi finner to Sola-spillere i innkallingen, og gratulerer til Maria Sunde og Sara Todireanu Thorsen. Hele troppen finner du her.

Treningssamling for U-jentene (LK06) i Skien 26. februar til 1. mars.

Ane Victoria Mällberg og resten av trenerteamet for U-jentene har tatt ut Synne With fra Sola HK til samlingen. Hele troppen finner du her.
Vi gratulerer!

Juniorjentene er også klar for samling i Skien

Juniorjentene (LK04) kalles inn til treningssamling i Skien 26. februar til 1. mars, samtidig med U-jentene. Det spilles ikke kamper under samlingen.
Også her finner vi Sola HK representert ved Stine Mellemstrand Bore, og Thea Kristensen er tatt ut som reserve. Vi gratulerer!

Rekruttjentene til Sverige 27. 02 – 2.03

Samlingen finner sted i Karlskrona fra 27. februar til 2. mars. De norske jentene skal spille to kamper mot Sverige i løpet av samlingen.
Maja Magnussen fra Sola er tatt ut i troppen. Innkallingen finner du her. Vi gratulerer!

Håndballjentene møter Østerrike i EHF EURO Cup

EHF EURO Cup spilles samtidig som de andre nasjonene spiller kvalifisering til EM 2024. Norge, Ungarn, Sveits og Østerrike deltar i turneringen.

Håndballjentene skal spille fire oppgjør i EHF EURO Cup i løpet av våren. Østerrike er Norges motstander i denne runden, mens Sveits og Ungarn står for tur i april. Kampen i Halden Arena 28. februar sendes på TV 2, mens bortekampen 3. mars sendes på TV3.

Som i fjorårets VM finner vi også Camilla Herrem og Kristina Sirum Novak i troppen. Vi gratulerer – resten av troppen finner du her.