Flere Sola-spillere klar for landslagssamlinger – Sola

Flere Sola-spillere klar for landslagssamlinger

Uken etter påske er det klart for landslagssamlinger, og nok en gang er flere Sola-spillere innkalt. Fantastiske resultater i hjemlig liga, samt Europaspill gjør at flere av våre spillere nå er i troppen både på Juniorjentene, rekruttlandslag og Håndballjentene.

Juniorjentene (LK02) spiller kamper i Ungarn

Juniorjentene (LK02) reiser til Ungarn for å spille to kamper mot det ungarske landslaget.
Jentene skal være samlet i Balatonboglár fra 19. til 24. april. Kampene mot Ungarn spilles 21. og 22. april kl. 17.00.

Johanna Fossum er igjen tatt ut som en av keeperne på samlingen. Hun har allerede 26 kamper for Juniorjentene, og skal på ny spille med flagget på brystet.

Hvem som er tatt ut finner du her.

Fem Sola-spillere tatt ut på samling for rekrutt

Rekrutt-landslaget samles i april på Olympiatoppen i Oslo. De skal ikke spille kamper under samlingen, men samles til trening og innføring i landslagets spill og metoder.

Hele fem spillere fra Sola er tatt ut til samling. Tonje Haug Lerstad, Maja Magnussen, Live Rushfeldt Deila, Kaja Haugseng og Kristiane Knutsen drar til Oslo uken etter påske.

Fullstendig innkalling kan du lese her.

Kristina Sirum Novak får muligheten på landslaget

Landslagssjef Thorir Hergeirsson tar med mange nye jenter til kampene mot Nord-Makedonia. De to siste kampene i EHF EURO Cup spilles 21. og 24. april. Den siste spilles i Nadderud Arena.

Landslagssjef Thorir Hergeirsson har gitt mange av de etablerte spillerne fri og tar med seks debutanter og flere nye spillere til disse kampene.

Kristina har flere ganger vært tatt ut på rekrutt-landslaget men får nå sin debut hos Håndballjentene.

Kampene spilles slik:

21.04 19.30 Nord-Makedonia – Norge (TV3/viaplay)
24.04 16.00 Norge – Nord-Makedonia (TV 2/play)

Hele innkallingen finner du her.

Vi gratulerer alle spillerne med uttak og gleder oss til å følge dere.
Fantastisk kjekt at vi nå har hele syv spillere tatt ut på samling!