Flere norske håndballklubber utsatt for omfattende hackerangrep – Sola

Flere norske håndballklubber utsatt for omfattende hackerangrep

Onsdag ble det klart at de fleste klubbene i Rema 1000 ligaen både kvinner og menn, er utsatt for et omfattende hackerangrep. Flere av lagenes egne sider på Facebook er nede, mens andre opplever å få postet innhold som ikke er relatert til håndball eller klubb.

Sammen med Norsk Topphåndball og MindShare har vi i ettermiddag hatt møte for å se på løsninger, og hva man kan gjøre for å komme tilbake til normalen igjen. Det er fortsatt uvisst hvor lang tid dette kan ta, men det er nå fullt fokus på problemet og de rette instanser er involvert.

Vi fikk raskt tatt grep, for å forhindre økonomisk misbruk i forbindelse med hackingen. Bankkort registrert og knyttet opp mot Facebook-kontoen vår ble sperret.

Vi vil komme med mer informasjon når det foreligger.