Fire av seks poeng for BRING-jentene – Sola
Fornøyde sekstenåringer

Fire av seks poeng for BRING-jentene

Sekstenåringene hadde en god start på sesongens BRING-serie. Solas attenåringer fikk derimot en tøffere start på runden med knappe tap i Trondheim.

BRING-jentene hadde sin første runde i helgen resulterte i fire av seks poeng. Du finner Sola i avdeling tre og pulje 2. Se puljeoppsett her.

I åpningskampen mot Fjellhammer var det mye nerver på parketten noe som gjorde at jentene ikke prestert mot sitt beste. Sluttresultatet ble 23-19 til arrangørlagets favør. I påfølgende kamp hevet jentene seg betraktelig og vant over Konnerud med fire mål (25-23). Dagen etter var det HK Herulf Moss som fikk kjenne på et solid Sola-lag. Jentene i gult vant 26-20.

Etter første runde ligger Sola på 7.plass. Se resultater og tabell her.

Det meldes fra laget at de gleder seg stort til neste runde som spilles på Skedsmo i desember.

Vi gratulerer laget med god innsats i første runde og ønsker dere lykke til videre! Heia Sola 🙂

Knappe tap for Lerøy-jentene

Attenåringene dro med friskt mot til Trondheim og var klar for Gjerpen som første motstander. En jevn kamp ender til Gjerpens fordel, og de rødkledde seirer med et fattig mål (25-24).

Noen timer senere er det arrangørlaget, Byåsen, som står på motsatt banehalvdel. Heller ikke denne gangen klarer Sola å trekke det lengste strået i en tøff kamp. Sluttsifrene blir 22-20 til hjemmelaget.

Etter en god natts søvn skulle en tro resultatet skulle vippe i de gulkleddes favør. Det ble dessverre ikke faktum. Årstad ble et mål for sterke og kunne juble for 22-21 da sluttsignalet lyder.

Se resultater og tabell her. Generelt om Lerøy-serien her.

Neste runde spilles helgen 13.-14.desember. Da møter jentene Glassverket, Våg og Nordstrand. Se alle kampene til Sola her.

Vi ønsker jentene lykke til videre 🙂