Festhåndball i Åsenhallen en onsdagskveld – Sola

Festhåndball i Åsenhallen en onsdagskveld

Onsdag kveld var det igjen duket for seriekamp når Oppsal hadde reist fra Oslo. På tross av en viktig kamp på søndag, var Steffen Stegavik klar på at laget skulle være fullt fokusert før kampen.

Starten av kampen viste at det var et fullt fokusert Solalag som hadde entret parketten. Vi gikk tidlig opp i 4-1, som videre ble til 10-4 før Oppsal ba om sin første lag-timeout. Oppsal fikk bedre flyt etter dette, og hentet inn til å kun være fire mål bak. Da skrudde Solajentene på et ekstra gir og økte til 8 måls-differanse inn til pause. Et godt forsvar, sammen med godt målvaktsspill gjorde at vi kunne løpe inn flere mål.

Andre omgang startet i et forrykende tempo. Rikke Granlund slapp kun inn et mål på de første 13 minuttene, mens vi hadde scoret 11 mål før Oppsal fikk sitt andre. På tross av en stor ledelse, fortsatte jentene å male på. Det ble rullert godt på laget, og vi fikk se en rekke spillere på scoringslisten. Den gode jobben stoppet ikke før det sto 40 mål på tavlen, og publikummet i Åsenhallen ga jentene trampeklapp. En solid kamp over hele linja, og en god følelse inn mot søndagens Europa Leauge kamp.

Dagens toppscorer ble Camilla Herrem med 8 mål. Bakerst på banen sto Rikke Marie «Bobbo» Granlund med hele 48 i redningsprosent og ble kåret til banens beste! Oppsals beste spiller ble Kristin Loraas Eiriksson.

Rikke Marie «Bobbo» Granlund: «Jeg er veldig fornøyd med alle sin innsats i dagens kamp mot Oppsal. Vi setter standard i første omgang med et tett forsvar og får kjørt masse kontringer. Vi klarer å dra fra ganske bra til pause og fortsetter egentlig bare samme flyten i 2. omgang. Dagens seier var spesielt viktig med tanke på at vi nå kan sikre tredjeplassen neste onsdag mot Fredrikstad.»

Steffen Stegavik: «Meget solid gjennomført kamp av oss mellom to europacupkamper. Det viser at vi er på rett vei«

Nå rettes blikkene mot hjemmekampen mot Neptunes Nantes på søndag. Vi minner igjen om at det er GRATIS inngang for alle. Så hvis du vil ha noe å snakke om på jobb etter påsken, så anbefaler vi deg å være rask og sikre deg en billett til håndballfesten i Stavanger idrettshall.