Eventyrlig høstsesong for j2000 – Sola
Sola J2000

Eventyrlig høstsesong for j2000

Jentene har prestert godt første halvdel av sesongen. Dessuten har laget sammen med g2000 og g1999 gått sammen om en felles buss med navnet "REFUSE TO LOSE".

Referert fra trenerstaben til j2000:

Søndag 14.desember ble siste seriekamper avviklet før jul – og dermed også siste seriekamper i 2014.

Gjennomføringen av gode felles treningsrutiner og seriøs egentrening har vist godt igjen i kampene denne høsten.
Jentene er blitt flinke til å utfordre seg selv på nye områder, da vi til nå i sesongen har satt personlig utvikling i angrep og forsvar som største mål – og tonet litt ned på spillesystemer og kollektive løsninger.

Nytt for sesongen som har vært en suksess er jentenes delaktighet i korte og lange målsettinger. Personlige og lagmål – kampmål og milepæler som skal nåes – trigger disse ivrige håndballjentene til å prestere godt over tid.
Kombinert med mål som ligger noen år frem i tid – så ser vi at motivasjonen for å trene alene eller sammen på de små detaljene bare øker for hver uke.

Resultatet har blitt at vi nå har en bred tropp med mange spillere som tørr å stå frem både for seg selv og medspillere, ta ansvar og ikke minst stole på egne ferdigheter.
Av totale seriekamper spilt i løpet av høsten i J14A, J15B og J16B – står vi igjen med hele 31 seire av 33 spilte.

Siste uke før jul er trening som normalt – før jentene etter noen dagers juleferie – retter nesa mot en 5-dagers romjulsturnering i Malmø – Sverige, der vi skal få brynt oss mot gode lag fra Sverige, Danmark, Tyskland og Nederland.

Vi gratulerer laget med strålende innsats 🙂

Jentene og guttene sammen om Sola-bussen «REFUSE TO LOSE»

Du har sikkert lagt merke til den stilige bussen utenfor Åsenhallen noen uker?

I slutten av november fikk spillerne se det nye tilskuddet til «KLUBBEN – J2000, G2000 og G1999». Trenerne og støtteapparatet rundt synes jente- og guttegjengen er treningsvillige og positive, med ivrig og ambisjoner om å bruke mye tid på å oppnå gode håndballopplevelser og større utfordringer. Med det i bakhodet trengte lagene et transportmiddel tilgjengelig.