Europaligaen neste stopp – Sola

Europaligaen neste stopp

Vi vant med syv mål i første oppgjør i Åsenhallen mot spanske Super Amara Bera Bera. I håndball er det ingen garanti for at det holder, og det viste seg å stemme i San Sebastian søndag.

Kampen startet uten at noen av lagene fant skikkelig scoringsformen, med få mål. En fantastisk atmosfære i hallen, nesten fullsatt var med på å gi lagene energi. Lagene fulgte hverandre tett i første halvdel, før hjemmelaget skaffet seg en liten luke som de holdt inn til pause 15-12.

I andre omgang var det hjemmelaget som startet best, og fikk ett større forsprang til Sola. Hjemmepublikummet bar Bera Bera frem, og vi slet mer med å finne lukene i det spanske forsvaret. Men en time-out gjorde at vi igjen kjempet oss inn i kampen.

Bera Bera ante muligheten for videre avansement til gruppespill, og mot slutten økte de igjen luken til seks måls ledelse – og forspranget på syv mål var mer eller mindre borte.

Med kun to sekunder igjen på klokka fikk Bera Bera tildelt syv meter kast på stillingen 34 – 28.
Med utlikning ville kampen gått til avgjørelse på straffekast. Bakerst hos oss sto Rikke «Bobbo» Granlund, som reddet straffekastet og vi kunne juble for sammenlagt seier 66-67.

Med det er vi videre til gruppespill i Europaligaen, og for en avslutning på håndballåret 2023 vi fikk!
Gruppespillet starter i januar, og vi gleder oss til nye øyeblikk i Europa.