Europa calling! – Sola

Europa calling!

Dagen før dagen - i morgen er vi igjen i gang med Europaliga, hvor vi skal få måle krefter mot gode lag fra henholdsvis Kroatia, Ungarn og Danmark! Vi håper at mange fra regionen tar turen til Stavanger Idrettshall og er med å heie Sola til nye seire!

Første motstander i gruppe C er det kroatiske laget HC Podravka Vegata. Et lag som i de siste tre tiår har vært topp-lag i sitt hjemland, og som senest i fjorårets sesong spilte i Champions League.

Denne sesongen stiller laget med ny hovedtrener, og med hovedsakelig nasjonale spillere fra Kroatia foruten to spillere fra henholdsvis Ukraina og Østerrike. Søndagens kamp er start på en travel periode for Sola, med hele 14 kamper i løpet av årets to første måneder.

Både trenerteamet og spillergruppa ser frem til nok en sesong med både spill i Europa, REMA 1000 ligaen og semifinale i NM i februar.

Det blir en spennende start på Europaligaen på søndag. Vi møter ett lag som er likt oss på mange måter, med stort sett nasjonale spillere. Denne uken har vi fått gjennomført gode økter, og skal være klare når fløyta går på søndag.

Steffen Stormo Stegavik

Det er ingen tvil om at publikum er med og gir spillerne det ekstra giret med energi på banen. Laget håper derfor at mange tar turen til Stavanger Idrettshall og heier på søndag.

Alle spillerne som var med Sola i Europaligaen i fjor, husker den fantastiske stemningen som var i Storhallen. Nå håper vi at det kommer mange på tribunen, og er med oss på ny sesong – og er klare for å være med oss fra tribuneplass.

Kristina Sirum Novak

Slik skaffer du deg billetter!

Så da er oppfordringen gitt fra Kristina og resten av spillerne!

Ta med deg familien, vennegjengen eller ditt eget håndball-lag til Stavanger Idrettshall søndag klokken 18:00, og bli med å lag håndballfest.

Billetter skaffer du deg enten i Sola HK appen, eller på solah.woow.no

SEES PÅ KAMP, OG HEIA SOLA!

En stor takk til Norges Håndballforbund og Norsk Topphåndball for deres støtte som gjør det mulig med deltakelse i Europaligaen.