Etterlengtet seier – Sola

Etterlengtet seier

Endelig kom seieren, og jubelen stod i taket i Åsenhallen da jentene slo Vipers 25-21.

Første omgang startet med en Vipers-scoring, men det tok ikke lang tid før Sola svarte. Og de svarte godt. Jentene i gult tok føringen i kampen og ledet med to og tre mål fram til spilte 20 minutter. Her glapp det litt for laget, og Vipers ledet plutselig med to mål. Etter å ha blåst ut litt frustrasjon kom Sola tilbake, og spillerne kunne gå tilfreds til pause med stillingen 14-12.

– Vi tråkker på de

Etter hvilen var det tydelig at jentene var sulte på en seier. Forsvaret stod godt og de scorer på sjansene de får. Keeper Malene Solheim ble kåret til Solas beste spiller, og er svært fornøyd med kampen:

– Vi er tålmodige i angrep, vi stresser ned, kontringene sitter, og vi takler bra i forsvar. Vi rett og slett tråkker på de mens de ligger nede, gliser hun.

Da dommeren blåste av kampen viste tavla 25-21 til hjemmelaget, og jubelen brøt løs både på tribunen og på banen. Seieren var vel fortjent, og vi håper på reprise i kampen mot Flint Tønsberg førstkommende søndag.

Kampfakta:
Sola – Vipers Kristiansand 25-21 (14-12)
Solas syvende kamp i Postenligaen
Dommere: Lars Jørum og Kim Rune Stenhaugmo

Laget: Andrea Næss (3), Malin Holta (3), Olaug Iren Lode, Kristine Gudbrandsen (3), Zulai Aguirre Alegria (2), Anne Stav, Marianne Klepp Andersen (2), Therese Neverdahl Nordbø, Kimberley E. Bleivik, Sunniva Konstanse Selland, Heidi Samuelsen (4), Mina Mjærum, Nina Stokland (8), Malene Solheim.

Smaken av seier (solabladet.no)
Solas første seier (aftenbladet.no)