Endelig går startskuddet for tellende kamper! – Sola

Endelig går startskuddet for tellende kamper!

Ventetiden er endelig over og nå kastet håndballsesongen endelig i gang for jentene fra Sola. Søndag morgen setter jentene seg i bussen retning Bergen, for å møte de oransjekledde fra Åsane. Jentene går inn i cupens 3.runde. Forventningene er store, og laget har jobbet hardt gjennom sommeren for å være i toppform når fløyta går.

Åsane har allerede fått smaken på årets cup, etter å ha slått Nord med overbevisende 32-12 i den første runden. Dette gjorde at de avanserte videre til neste runde. Åsane skal denne sesongen spille i 1.divisjon etter å ha rykket opp fra sin 2.divisjonspulje i år.

For Sola-jentene er ambisjonene høye denne sesongen. Fjorårets sesong endte skuffende med en 4. plass etter to bitre tap i sluttspillet i Arendal. Med NHFs nye turneringsmodell og det faktum at Finale8 ikke arrangeres i år, endres dynamikken i cupen, men dette demper ikke Sola sine målsetninger. Laget er sultent på suksess, og veien mot en eventuell cupfinale begynner allerede på søndag i Bergen. Skal drømmen om finale bli en realitet, må Åsane beseires.

Sola-laget, sammen med trenerteamet, er klare for å bevise at de mener alvor i år. Alt ligger til rette for en intens og spennende åpning på sesongen – nå er det opp til jentene og teamet rundt å vise at de mener alvor.

Vi gleder oss til å følge laget og se hvordan de takler årets første utfordring i Bergen!

Det blir godt å endelig komme i gang med tellende kamper. Jeg er spent på hvor vi står før årets sesong, og hvor langt vi har kommet i arbeidet. Laget har tatt steg for hver trening, og I morgen får vi svaret når dommeren blåser i gang sesongen 24/25

Steffen Stormo Stegavik

Kampen sendes på Mygame (krever abo), med kampstart 16:00