Endelig er ventetiden over! – Sola

Endelig er ventetiden over!

Ventetiden er over, og vi står foran en høst full av intens håndballspenning når Rema 1000-ligaen omsider blåses i gang. Søndag setter jentene kursen mot Skienshallen, der Gjerpen er vertskap for sesongens første kamp. Gjerpen imponerte stort forrige sesong, der de sikret en plass i sluttspillet og endte på en solid 8. plass med 23 poeng i sitt comeback i øverste liga.

I fjorårets dueller mot laget fra Skien, endte vi med en seier på bortebane, men måtte se oss slått på hjemmebane. Som resulterte i at vi tok 2 av 4 mulig poeng mot Skienslaget.

I forkant av årets sesong har Gjerpen vist styrke i NM-kampene med overbevisende seire mot både Bamble (44-12) og Flint Tønsberg (26-21). De har stort sett beholdt kontinuiteten i laget fra i fjor, noe som gjør at vi får en tøff start på sesongen.

Men vi er klare og kommer ikke tomhendte til kampen!

Vi har med oss en seier mot Åsane (43-18) i bagasjen, og skal bygge videre på denne prestasjonen.

Vi vet at årets Rema 1000-liga blir sterk, og hver kamp vil kreve maksimalt av innsats og fokus. Nå er vi klare til å kjempe om poengene! Håndball er som regel alltid best live, men hvis du ikke kan ta turen til Skienshallen, så kan du se kampen på TV2play fra 18:00.

Treneren har ordet

Endelig er serien i gang igjen, og vi gleder oss til å begynne å spille de viktige kampene. Vi møter ett tøft lag i første serierunde, sist sesong vant vi hvert vårt oppgjør. Det blir spennende å se hvor vi står, nå når alvoret starter.