Dobbeltkamp hjemme i Europaligaen første helg i februar – Sola

Dobbeltkamp hjemme i Europaligaen første helg i februar

Forrige helg skulle Sola møtt Motherson Mosonmagyarovari i EHF European League i Ungarn. Denne kampen ble utsatt grunnet koronasmitte hos det ungarske laget, og nå er det funnet en løsning for å få avviklet kampen.

De siste dagene har EHF vært i dialog med begge klubbene for å finne en ny dato for kampen, i ett allerede hektisk kampprogram. Onsdag ble det klart at bortekampen blir spilt i Norge, og det er dermed klart for dobbeltkamp neste helg – 4. og 6. september.

Den opprinnelige bortekampen skal spilles i Åsenhallen fredag 4. februar kl. 20:00, der EHF har gitt klubben dispensasjon fra EHF sitt regelverk for turneringen, ettersom Åsenhallen ikke i utgangspunktet er godkjent for spill i European League.

Solas hjemmekamp spilles som oppsatt søndag 6. februar, i Stavanger Idrettshall kl. 14:00.

Vi kommer tilbake med informasjon om billettsalg så snart dette er klart.