Det gjelder å lede når kampen er slutt – Sola

Det gjelder å lede når kampen er slutt

Det ble en nervepirrende håndball-kamp for de over 600 publikummerne som hadde funnet veien til Åsenhallen lørdag kveld. Et bortelag som var i føringen hele kampen, men kun fem minutter før slutt eksploderte stemningen når Camilla Herrem sendte Sola i ledelsen for første gang.

Det var et motivert bortelag som ankom Åsenhallen, etter et surt tap mot Gjerpen i forrige serierunde. Hjemmelaget fikk sin motivasjon i at dette var kvelden de ønsket å ta revansj, etter tre sure tap mot Larvik de siste sesongene. Larvik fikk tidlig en liten ledelse i starten av første omgang, og ledet med tre mål når omgangen var halvspilt.

Inn mot pause satt Sola inn en liten sluttspurt, men gjestene holdt stand og med en god keeper holdt de unna, og lagene gikk i garderoben på stillingen 12-15.

I andre omgang var det Sola som startet best, og fra første minutt jaget de etter utligning. Dessverre misbrukte vi flere sjanser på åpent mål fra egen banehalvdel, men Larvik kjempet på og Sola sleit med å komme seg nærmere enn 3 mål bak.

Noen svært effektive minutter i overtall var med på å snu kampbildet. Halvspilt ut i andre omgang var det klart at dette kom til å bli en skikkelig thriller, og det sto 20-21 på resultattavla. Så, kun fem minutter før slutt kunne publikum juble for scoring når hjemmelaget var i ledelsen for første gang i kampen. De siste minuttene var håndball-magi, og et ekstatisk publikum gav hjemmelaget en ekstra tenning.

For første gang i oppgjøret var det nå Larvik som måtte jage, men Sola holdt trykket oppe og kunne tilslutt juble for en deilig revansj, to viktige poeng og seier!

Rikke Marie Granlund ble kåret til Solas beste.